tiistai 13. joulukuuta 2016

Alku

Hei kaikki! Tuntuu oudolta aloittaa blogin kirjoittaminen. Etenkin niistä aiheista, joista tässä blogissa tulen puhumaan. Raha, säästäminen ja kuluttaminen. Nämä aiheet ovat aina jollain tavalla olleet ajatuksissani, mutta nyt kun olen siirtymässä opiskelumaailmasta työelämään aihe on tullut entistä läheisemmäksi. Kun yhteen elämänmuutokseen liitetään haaveet omasta kodista, matkustelusta ja lapsista, ei rahaa voi olla miettimättä.

Olen 26-vuotias nainen, asun yhdessä avomieheni kanssa vuokra-asunnossa. Valmistun joulukuussa, alaa en sen tarkemmin kerro. Avomieheni muutti toiselle paikkakunnalle kuukausi sitten töiden perässä ja minun on tarkoitus joulukuun lopussa pakata viimeiset tavarat ja hyvästellä opiskelukaupunkini. Uudella paikkakunnalla minua odottaa myös uusi työpaikka ja uudet haasteet.

Blogissani tulen käsittelemään siis rahaa. Säästämisellä on iso merkitys tulevaisuuden suunnitelmieni ja haaveideni toteuttamisessa ja siihen panostankin tulevissa teksteissä. Puhuttaessa säästämisestä ei voi unohtaa kuluttamista. Tulen kertomaan omista kulutustottumusten muutoksista ja siitä, mihin asioihin laitan mieluusti enemmän rahaa ja missä säästän. Tarkoituksenani on tehdä kuukausittain katsaus tuloistani ja menoistani. Yhtenä tavoitteenani tulevaisuudessa on oppia sijoittamisesta ja ruveta sijoittamaan osa säästöistäni rahastoihin tai osakkeisiin. Tämä maailma on minulle vielä hyvinkin tuntematon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti